Min förlossning

En startade egentligen i måndags, alltså den 23/9 på bf-dagen, med täta värkar som kom med mellan 3-5 minuters mellanrum. Dock så var dom väldigt svaga, blödde lite också. Började klocka värkarna vid 16. Ringde till förlossningen och vi fick komma in och kolla läget. Sen ringde vi mamma så hon fick komma och hämta inez. Väl inne på förlossningen så avtog alla värkar, och det konstaterades att jag var öppen 4 cm men fortfarande lite av tappen kvar. Så vi fick åka hem igen.
När vi kom hem igen så började värkarna komma igen med 8-20 minuters mellanrum och jag låg hela natten och försökte sova mellan värkarna. Blev väl kanske 2 timmars sammanlagt sömn. Under dagen så blev värkarna starkare, men fortfarande väldigt oregelbundna. Vid 16 kände jag att värkarna som kom gjorde riktigt ont. Så ringde förlossningen igen, så fick vi komma in. Kom in vid 17 och var då öppen 7 cm! Men fortfarande hanterbart och med väldigt oregelbundna värkar. Vi fick komma in i ett förlossningsrum direkt. Gick omkring i rummet ett par timmar, och började med lustgas kl 19, men var inte så väldigt aktiv med den då. Fick 4 st kvaddar i magen, men tyckte inte att smärtan blev lättare. Klockan 20;30 blev jag mer aktiv med gasen, då värkarna kändes outhärdliga. Ställde mej på knä och lutade mej över sängen. Nu gjorde det ONT!!
21;15 började mina krystvärkar, och fick lägga mej på sidan. Det gick här ganska bra, men när väl huvudet kommit ut så fastnade bebisen och krystvärkarna avtog. Så fick värkstimulerande intravenöst och då kom det igång igen. Klockan 21;31 var det klart. Och ut kom våran lilla Edda. 4260 g och 52 cm lång. Ren kärlek!💕




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0