Ja jag säger då det..

Jag bllir så trött. På alla moralmammor som tror sej veta precis ALLT, och konstigt nog så vet dom vad som är bäst för mitt barn. Jag ställde en enkel fråga om när man kan börja sätta barnen i hoppgunga. Och vad får jag till svar?..
"Hoppgunga, det ska du inte använda över huvudtaget, för jag har hört att barn som sitter i hoppgunga får sned rygg och alldeles för korta ben. Och för den delen tycker inte barnen att det är kul." osv...
Okej??? För det första: Hur kan denna mamman veta vad MITT barn tycker är kul och inte? För det andra: Jag satt jättemycket i hoppgunga när jag var liten, och inte har jag varesej sned rygg eller för korta ben.
Istället för att bara svara på min fråga så kommer denna moralkärring och ska predika om både det ena och det andra. Men om nu dessa hoppgungor skulle vara så farliga, varför säljs de då överhuvudtaget kan man ju undra?
Jag blev så irriterad över detta så jag kikade runt lite. Och konstigt nog, jag kan inte hitta en enda sida om hoppgungor som tyder på att det på något sätt skulle vara farligt. (Givetvis ska man kanske inte ha sin unge i gungan i timmar)

Ja ja, här är iaf Inez i sin hoppgunga (som även jag hade när jag var liten) Och hon verkade inte särskilt missnöjd.



Ikväll är vi för övrigt själva hemma. Mattias är i Skara och jobbar. Lite tråkigt, hade varit mycket roligare om han hade varit hemma ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

känner igen de där du...men bara att strunta it :) du vet nog bäst vad som är bra för din dotter eller inte..sen kan hon ju faktiskt protestera om något känns fel eller inte är bra, det brukar ju dom små liven va duktiga på ;)

2010-09-19 @ 13:40:39
URL: http://malpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0