Så sätter vi fart då.

Dagen har vi spenderat ute hos Mattias föräldrar, där det bjöds på grillat med klyftpotatis och svampsås. Och avslutningsvis blåbärspaj. Mycket trevligt!

Inez har sovit i princip hela dagen, bara vaknat för att få i sej lite mat, sen snällt somnat om igen. Så då passade vi även på att tvätta bilen både utvändigt och invändigt=) Det behövdes verkligen.

På vägen hem så visade det sej att det finns alldeles för många i trafiken som verkligen inte borde ha körkort.
Vägparasiter som ligger i 75 på 90-vägar och som ligger så långt åt vänster så att det är precis omöjligt att köra om!  Jag stör mej mer och mer på idioter som inte kan trafikreglerna, och helt verkar sakna sunt förnuft!
Puckon som rent av tycker att man helt utan vidare kan parkera mitt ute på gatan, framför portar, och på andra helt eget påhittade p-platser. Ja ja, inte värt att lägga sin energi på sånt egentligen, men det går liksom inte att låta bli.


Nu ikväll blev det iaf en promenad i vanlig ordning, fast inte runt hamnen den här gången (som vi brukar göra) Utan vi tog en liten tur till ett ställe utmed ån med massa små vattenfall och broar som jag inte har varit på sen jag var liten. Det är så mysigt när vattnet brusar genom Al- och Bokskog. Fast man knappt hörde vad man själv tänkte genom bruset av det strömmande vattnet. Konstigt att inte Inez vaknade. Fast å andra sidan brukar hon ju sova som allra bäst när det är högljutt.

Just det ja, vi gick även förbi tidningen och postade ett svarsbrev med en intresseanmälan om en ny lägenhet. Så får väl se om fastighetsägaren tycker att mitt lilla brev låter tilltalande. Man kan ju alltid hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0