Husaby

Hej på er.
Här var det dåligt uppdaterat. Min dator har åkt på nån jävla virusskit, så kommer inte ut på nätet. Så fruktansvärt störande, och lillebror är Holland och kommer hem imorn kväll. Så då får han fixa datorn, eftersom jag inte är så tekninsk av mej=P
Igår hade vi iaf stora putsardagen på transporten. Dra åt helvete vad solblekt den var. På skärmarna och i fram så var den knappt grön längre, den var mer grå/vit. Trodde verkligen inte att den skulle gå och fixa. Men efter flera timmars gnuggande med diverse rubbing, vax och liknande så glänste den nästan som ny igen. Så nu behövde man ju inte skämmas för hur dåligt man har tagit hand om sina grejer när vi åkte iväg=)
Så idag har vi varit i Husaby med Jägarn. Han har varit halt till och från sedan i höstas, men så himla lite så det syns knappt. Men nu har han börjat bli gallig på höger fram också. Så när vi var där så gjorde vet lite böjprov på honom och belastningstest, och lite oren blev han då. Sen gick vi vidare och gjorde ett ultraljud och en röntgen. Och det visade sej att det är påbörjan till fång, men det var antagligen från förra året, men det kan ju eskalera om man har otur. Så nu ska han stå i sjukhage i en månad och bara skrittas 30 min varje dag. Och ha en flytsula under skorna i fram, för bättre svikt.
Sen ska vi tillbaka till Husaby om en månad ungefär, och kolla allt igen. Och även ta ett prov som visar hur mycket insulinhalten i kroppen är. Eftersom han är så oerhört lättfödd och jämt hungrig, så kan det ju vara så att han har lågt blodsocker. Kanske vi får bukt med det problemet också=)
Men gud vad jag saknade Inez när jag var borta. Hon blev så glad när jag kom hem=) Kärlek <3
Nu ska jag slänga mej i soffan och kolla på 2½ men.
Ha en fortsatt trevlig kväll!!! /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0