snart kan vi ut och cykla...

... För nu har jag beställt en cykelhjälm till Inez. Ska bli så himla mysigt=)
Klicka för större bild
Igår hade jag ställt upp en liten rolig övning med Lorden. 4 studs, varannan upphöjd. Sen på diagonalen hade jag bom, grind, bom. Och på andra långsidan vanliga galoppbommar. Han var riktigt duktig. Lite skeptisk till grinden bara, nu när vi inte har hoppat sånt på ett tag.
Behöver jobba mer med galoppen så att han får med sej bakdelen ännu mer. Dock så är det ljusårs skillnad från i höstas. Känns på något vis att han, i och med sin trotsperiod nu i vinter, har mognat och vuxit i sin kropp. Han har mer tryck i galoppen, vilket känns skönt. Så himla tråkigt att behöva driva varje steg, och hjälpa hela tiden. Nu är han mer självgående och jag kan koncentrera mej mer på finslipningen.
Så snart är vi redo för Anna Emanuelsson träningen igen. Ska bli sjukt roligt. Hon hade inga träningar inbokade på Markebäck nu för ens efter midsommar, men det är kanske först då som jag känner att det är dags ändå. Annars får man väl åkla hem till henne ist=)

Nu ska jag väcka den lilla skruttan och så ska vi gå ner och möta Mattias och gå och fika lite=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0