Träning igen

Ja, idag var det träning igen hos Jonssons. Det gick bra, ändå fram tills den kom en hel flock kvigor som sprang i hagen en bit bort från padocken. Lorden blev mer eller mindre helt knäpp. Han var som en jäkla rodeohäst, stod mest på två ben. Lyckades hålla mej kvar ganska länge ändå, tills han backade in i en stol som stod utanför padocken, sparkade på den, blev skiträdd, och gjorde världens hopp rakt upp i luften.
Då orkade jag inte hålla mej kvar längre. Men som tur var så gick det ganska långsamt så jag han att planera själva avramlingen så att säga. Tänkte att jag skulle ramla på axeln, men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mej, så jag landade på ena kinden istället. Men höll tag på nått sätt i Lorden så det gjorde inte det minsta ont=P  Så tokigt det kan bli ibland.

Men gudarna ska veta att han inte är särskilt rolig när han blir sån där, och bara hoppar, skuttar och stegrar sej så fort han tycker att något är lite obehagligt eller läskigt. Han blir likadan när det är mygg, bromsar och älgflugor på honom. Han som har varit så snäll och medgörlig har verkligen börjat testa om han kan komma undan, och det är väl iofs ett helt normalt beteénde. Men jag är inte van=P Hur som helst så är det ju iaf jäkligt bra att träningarna är hos Jonssons, så att han får lite vana vid att inte bara vara hemma hela tiden, för där är han ju hur snäll som helst=)

Funderar på att kanske vara med i nån liten klubbdressyr eller nått sånt snart. Tänker som så att det är ju tillräckligt för Lorden att titta på när vi är på nått nytt ställe utan att dessutom koncentrera sej på en massa hinder, och nerver blir det från både mej och Lorden ändå nu när det var så längesen som jag var ute på tävlig. Så kanske är bra att börja med dressyren. Kul at det iaf att känna att man är på väg tillbaka, nu när jag har varit borta så länge från träning och tävlig märker man hur mycket man har saknat det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0